Opiskele yhdistyslakia verkko-opintoina

KSL-opintokeskuksen ensimmäisessa avoimessa verkkokoulutuksessa paneudutaan Yhdistyslain perusteisiin, joita työstetään viiden viikon aikana itsenäisesti ja ryhmässä työskennellen Peda.net -oppimisympäristön avulla.

– Koulutus sisältää muun muassa neljä webinaaria sekä keskusteluja verkkoalustalla. Pyrimme tuomaan verkkokoulutukseen lähiopiskelusta tuttuja menetelmiä, kuten avointa keskustelua sekä ryhmätyöskentelyä, kertoo koulutusta ohjaava koulutustuottaja Krissu Sirola-Korhonen KSL-opintokeskuksesta.

Koulutus on suunnattu järjestöjen hallituksissa toimiville. Erityisesti hallituksen puheenjohtajat, sihteerit ja taloudenhoitajat hyötyvät tästä koulutuksesta. Sisällössä käydään läpi yhdistyksen päätöksentekoa ohjaavia säädöksiä, hallinnon rakennetta sekä opitaan hakemaan tietoa ja vastauksia yhdistyslaista sekä yhdistyksen säännöistä.

Verkkokoulutus mahdollistaa osallistumisen missä päin Suomea tahansa

– Työskentely vaatii itsenäistä otetta yhteisten aikojen lisäksi. Suosittelenkin varaamaan kalenterista työskentelyaikaa noin kolme tuntia viikossa. Silloin ehtii paneutua tehtäviin rauhassa ja osallistua keskusteluun ja ajatustenvaihtoon toisten kanssa.

Opintoja varten osallistuja tarvitsee tietokoneen tai tabletin, jonka avulla hän voi kirjautua Peda.nettiin. Webinaareihin osallistuessa tarvitaan lisäksi jonkinlaiset äänentoistolaitteet, kuulokkeet tai kaiuttimet.

– Olen tavoitettavissa kurssin aikana ohjeita ja tukea varten. Vastaan mieltä askarruttaviin kysymyksiin jo ennen kurssin alkua. Olkaa vain rohkeasti yhteydessä, Krissu kannustaa.

> Tutustu ja ilmoittaudu koulutukseen 5.3. mennessä

Verkkokoulutuksia vuonna 2019

Julkaisemme helmikuun aikana suosittuun Yhdistystoiminnan avaimet -oppaaseen pohjautuvia koulutuksia. Seuraa ilmoitteluamme.

> Tutustu koulutuskalenteriin

Lisäksi KSL-opintokeskus tarjoaa tilauskoulutusta järjestöille ja muille organisaatioille. Tuemme järjestöjen oppimista myös KSL-kurssituella, joka on sekä pedagogista tukea kurssin suunnitteluun että taloudellista tukea kurssin kulujen kattamiseen.